5. szokás: Először érts, aztán értesd meg magad!

A tisztelet alapelve

Éveket töltünk azzal, hogy megtanuljunk olvasni, írni és beszélni. De mi a helyzet a hallgatással? Milyen képzésben volt részünk, amely megtanított arra, hogy a másik embert valóban, mélyen megértve hallgassunk? Az 5. szokás arról szól, hogy mielőtt beszélnénk, először hallgassunk.

Mint a legtöbb ember, először alighanem arra törekszünk, hogy megértsenek: át akarjuk adni a saját gondolatainkat. Ennek során előfordulhat, hogy teljesen figyelmen kívül hagyjuk a másik embert. Úgy teszünk, mintha figyelnénk, vagy figyelmünket az elhangzó szavakra fókuszáljuk, és teljesen átsiklunk a jelentésükön. A munkahelyen ez azt eredményezi, hogy anélkül kezdünk megoldani egy problémát, hogy azt teljes mértékben értenénk. Otthon pedig azt, hogy lemaradunk a számunkra legfontosabb emberekkel való kapcsolatunk mélyítésének lehetőségéről.

Az 5. szokás arról szól, hogy megtanuljuk felfüggeszteni az automatikus reagálási vágyunkat. A mélyebb és tudatosabb hallgatás gyakorlásáról van szó. És amikor eljön az idő, hogy megértsenek bennünket, akkor arról van szó, hogy álláspontunkat világosan és érthetően fejezzük ki, szem előtt tartva hallgatóságunk igényeit.

Empatikus figyelem az énközpontú figyelemmel szemben

Amikor a válaszadás szándékával hallagatunk, önmagunkra figyelünk és az elmondottakat saját tapasztalatainkon, értékeinken és nézőpontjainkon szűrjük át.

Amikor empatikusan figyelünk másokra, teret teremtünk annak, hogy megosszák nézőpontjukat és érzelmeiket. Azon dolgozunk, hogy a másik szemszögéből lássuk a helyzetet, és megpróbáljuk megérteni, hogyan érez.

Quote PNG

„Ha egyetlen mondatban kellene összefoglalnom a legfontosabb alapelvet, amelyet a személyes kapcsolatokról tanultam, az a következő lenne: Először arra törekedj, hogy megérts másokat, aztán arra, hogy megértsenek.”

— Stephen R. Covey

Ingyenes útmutató

Vezessünk értő figyelemmel: 9 tipp tartalmas beszélgetések vezetéséhez

Fejleszd az értő, figyelmes hallgatásra való készségedet, hogy többet tanulhassatok egymástól.

Jelentkezz nyílt tréningre!

A 7 szokás elérhető jelenléti nyílt tréning formájában

A 3 napos nyílt tréning megalapozza az egyéni eredményességet, érett és felelős személyiséget teremt.

A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása
01

Fókuszálj arra, amire hatással vagy, és amit irányítani tudsz – aztán pedig tedd meg!

02

Határozd meg, mit jelent számodra a siker, és tervezd meg, hogyan éred el!

03

Helyezd előtérbe és érd el legfontosabb céljaidat ahelyett, hogy folyamatosan a sürgős dolgokra reagálnál!

04

Legyél hatással másokra azzal, hogy valóban megérted a szükségleteiket és a nézőpontjukat!

05
5. szokás: Először érts, aztán értesd meg magad!

Legyél hatással másokra azzal, hogy valóban megérted a szükségleteiket és a nézőpontjukat!

06

Törekedj az olyan innovatív megoldásokra, amelyek előnyt kovácsolnak a különbözőségből, és minden kulcsérintett javát szolgálják!

07

Növeld a motivációdat, energiaszintedet és találd meg a munka-magánélet közti egyensúlyt azzal, hogy rendszeresen időt szánsz a feltöltődésre!

Vágj bele még ma. Kérj bemutatót!
Vezetéknév(Kötelező)
Keresztnév(Kötelező)
Add meg a telefonszámod, hogy fel tudjuk venni veled a kapcsolatot!

Kérjük, hogy fejtsd ki miben tudunk segíteni neked vagy a szervezetednek!

Ha van kedved, írd le honnan ismersz minket!
Consent(Kötelező)
Consent
FranklinCovey
Adatvédelmi Összefoglaló

A süti (angolul „cookie”) egy olyan adat, amit a meglátogatott weboldal küld a látogató böngészőjének (változónév-érték formában), hogy az eltárolja azt, és a későbbiekben ugyanaz a weboldal be tudja tölteni a tartalmát. A sütinek lehet érvényessége. Érvényes lehet a böngésző bezárásáig, de korlátlan ideig is. A későbbiekben minden HTTP(S) kérésnél ezeket az adatokat is elküldi a böngésző a szervernek. Ezáltal a felhasználó gépén lévő adatokat módosítja.

A modern weboldalszolgáltatások természeténél fogva szükség van sütikre, melynek funkciója, hogy egy felhasználót megjelöljön (például, hogy belépett az oldalra), és annak megfelelően tudja a következőkben kezelni, akár későbbi visszatérésekor azonosítani őt. Erről a felhasználónak nem minden esetben van tudomása, és alkalmas lehet arra, hogy a felhasználót a weboldal üzemeltetője vagy más olyan szolgáltató kövesse, akinek a tartalma be van építve az oldalban (pl. Facebook, Google Analytics). Ezáltal profil jön létre róla, amely esetben pedig a süti tartalma személyes adatnak tekinthető, ezért szükséges tájékoztatni a felhasználót.

Hoppá! Az űrlap nem található.