4. szokás: Gondolkodj nyer-nyerben!

A bőség alapelve

A 4. szokás nem csupán a kedvességről szól, ennél sokkal több, valójában az emberi interakció és együttműködés jellemen alapuló kódexe.

A legtöbben megtanuljuk, hogy önértékelésünket a másokkal való összehasonlításokra és versengésre alapozzuk. A sikerről úgy gondolkodunk, hogy valaki másnak a kudarcát feltételezzük: ha én nyerek, te veszítesz; ha te nyersz, én veszítek. Az életet zéró összegű játszmának tekintjük. A torta pontosan akkora, hogy épp csak jusson mindenkinek – és ha te nagyobb szeletet kapsz, nekem kevesebb marad. Ez nem igazságos, így megteszek mindent azért, hogy megkapjam a részem.

Ezeket hiányszemlélelet alapuló paradigmákat érdemes megváltoztatni. A nyer-nyer olyan gondolkodásmód és hozzáállás, amely folyamatosan a kölcsönös nyereségre törekszik az emberi interakciók során. Lényege, hogy a megállapodások vagy megoldások kölcsönösen előnyösek és kielégítőek legyenek mindegyik fél számára. Ehhez nem elég az empátia, magabiztosságra is szükség van. A figyelmesség és az érzékenység mellett ugyanolyan fontos, hogy bátrak is legyünk.

Ez az egyensúly a bátorság és a figyelmesség között a valódi érettség lényege, és a nyer-nyer alapfeltétele.

Miért gondolkodjunk nyer-nyerben?

A nyer-nyer megköveteli, hogy egyszerre legyünk bátrak és figyelmesek, hogy nagylelkűen és partnerséggel közeledjünk másokhoz. Amikor ezt tesszük – kimutatjuk, hogy elkötelezettek vagyunk mások érdekei iránt, és sikeresen képviseljük a saját szükségleteinket –, erősebb, magasabb bizalmi szintű kapcsolatokat építünk.

Quote PNG

„Ha nem nyerünk mindketten, akkor hosszú távon mindketten veszítünk. Ezért a nyer-nyer az egyetlen reális alternatíva a kapcsolatokban.”

— Stephen R. Covey

Ingyenes útmutató

Vezessünk értő figyelemmel: 9 tipp tartalmas beszélgetések vezetéséhez

Fejleszd az értő, figyelmes hallgatásra való készségedet, hogy többet tanulhassatok egymástól.

Jelentkezz nyílt tréningre!

A 7 szokás elérhető jelenléti nyílt tréning formájában

A 3 napos nyílt tréning megalapozza az egyéni eredményességet, érett és felelős személyiséget teremt.

A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása
01

Fókuszálj arra, amire hatással vagy, és amit irányítani tudsz – aztán pedig tedd meg!

02

Határozd meg, mit jelent számodra a siker, és tervezd meg, hogyan éred el!

03

Helyezd előtérbe és érd el legfontosabb céljaidat ahelyett, hogy folyamatosan a sürgős dolgokra reagálnál!

04
4. szokás: Gondolkodj nyer-nyerben!

Magas bizalmi szintű kapcsolatok építésével növeld az együttműködés eredményességét!

05

Legyél hatással másokra azzal, hogy valóban megérted a szükségleteiket és a nézőpontjukat!

06

Törekedj az olyan innovatív megoldásokra, amelyek előnyt kovácsolnak a különbözőségből, és minden kulcsérintett javát szolgálják!

07

Növeld a motivációdat, energiaszintedet és találd meg a munka-magánélet közti egyensúlyt azzal, hogy rendszeresen időt szánsz a feltöltődésre!

Vágj bele még ma. Kérj bemutatót!
Vezetéknév(Kötelező)
Keresztnév(Kötelező)
Add meg a telefonszámod, hogy fel tudjuk venni veled a kapcsolatot!

Kérjük, hogy fejtsd ki miben tudunk segíteni neked vagy a szervezetednek!

Ha van kedved, írd le honnan ismersz minket!
Consent(Kötelező)
Consent
FranklinCovey
Adatvédelmi Összefoglaló

A süti (angolul „cookie”) egy olyan adat, amit a meglátogatott weboldal küld a látogató böngészőjének (változónév-érték formában), hogy az eltárolja azt, és a későbbiekben ugyanaz a weboldal be tudja tölteni a tartalmát. A sütinek lehet érvényessége. Érvényes lehet a böngésző bezárásáig, de korlátlan ideig is. A későbbiekben minden HTTP(S) kérésnél ezeket az adatokat is elküldi a böngésző a szervernek. Ezáltal a felhasználó gépén lévő adatokat módosítja.

A modern weboldalszolgáltatások természeténél fogva szükség van sütikre, melynek funkciója, hogy egy felhasználót megjelöljön (például, hogy belépett az oldalra), és annak megfelelően tudja a következőkben kezelni, akár későbbi visszatérésekor azonosítani őt. Erről a felhasználónak nem minden esetben van tudomása, és alkalmas lehet arra, hogy a felhasználót a weboldal üzemeltetője vagy más olyan szolgáltató kövesse, akinek a tartalma be van építve az oldalban (pl. Facebook, Google Analytics). Ezáltal profil jön létre róla, amely esetben pedig a süti tartalma személyes adatnak tekinthető, ezért szükséges tájékoztatni a felhasználót.

Hoppá! Az űrlap nem található.