7 jó tanács, ha a kézi vezérlés csapdájába estünk

Mielőtt a csapatunkat hibáztatnánk, nézzük meg, hogy mi magunk hogyan tudnánk fejlődni a delegálásban.

Mi lehet a probléma?

  • A csapatunk tagjai nem értik az elvégzendő feladatokat, vagy az azokhoz fűződő elvárásokat.
  • A határidőink irreálisak.
  • A csapattagok kommunikációja nem működik jól – akár egymás felé, akár felénk.
  • A csapatunknak szüksége lenne bizonyos készségek fejlesztésére, tréningekre.
  • Kézi vezérléssel vezetünk, esetleg olyan maximalisták vagyunk, hogy úgy érezzük, mindent ki kell javítanunk.
  • Az egész csapat, vagy néhány csapattag valóban alulteljesít.

Mit tehetünk ezekben a helyzetekben?

1.Lépjünk hátra, és vizsgáljuk meg, hogyan delegálunk!

A megfelelő feladatokat a megfelelő embereknek adjuk? Tisztázzuk az elvárásainkat az adott feladathoz kapcsolódóan? Megtesszük a szükséges ellenőrzéseket és közbelépéseket úgy, hogy mégsem kézi vezérlünk?


2. Kérjük meg a csapatunkat, hogy hozzák helyre a problémát!

Bár lehet, hogy ez több időbe telik annál, mint ha mi magunk oldanánk meg a problémát, de ezáltal tisztázódnak az elvárások és legközelebb már elsőre jól fogják megcsinálni a feladatot.

„Mónika, a prezentáció, amit ma reggel küldtél 12 elírást tartalmaz. Ezekre a főnököm, Miklós különösen érzékeny, és a prezentáció közben erre fog majd figyelni az elhangzott információk helyett. Ki tudnád javítani, és a jövőben tudnál kérlek erre figyelni?”


3. Adjunk pozitív visszajelzést akkor, amikor jól csinálják a dolgukat!

A pozitív visszajelzés gyakran hatásosabb a viselkedésváltozás elérésében, mint a negatív visszacsatolás. Hangsúlyozzuk, hogy mit szeretünk a csapatunk munkájában, és mit szeretnénk látni a jövőben is.


4. Adjunk tanító visszajelzést akkor, amikor rosszul csinálják a dolgukat!

Ezáltal beosztottjaink tudni fogják, hogy nem az elvárt módon végezték a munkájukat, mi pedig információt kaphatunk annak megértéséhez, hogy miért is hibáztak. Mondjuk el részletesen, hogy mivel van problémánk, és annak milyen következményei vannak. Hallgassuk meg figyelmesen a válaszukat, és tegyünk fel nyitott kérdéseket feléjük!


5. Fogalmazzunk meg világosabb célokat és elvárásokat!

Amikor delegálunk, magyarázzuk el minél részletesebben a kívánt eredményt! Kérdezzünk rá, hogy megértették-e a feladatot, vagy kérjük meg, hogy ismételjék el a kérésünket a saját szavaikkal.


6. Biztosítsunk megfelelő támogatást!

Kísérjük figyelemmel a csapatunk munkáját, és ha egy feladat teljesítése veszélybe kerül, vegyük elő coach oldalunkat! Ahelyett, hogy megmondanánk, hogyan kell jól csinálni, átgondolt kérdéseinkkel segítsünk nekik új és jobb megközelítést találni!


7. Fontoljuk meg a perfekcionizmusunk elhagyását!

Azok a betűtípus változtatások valóban fontosak? Lehet, hogy azok, de ha nem, akkor ne pocsékoljuk erre feleslegesen az időnket!

© FranklinCovey, Minden jog fenntartva. Építőkockákban közzétett tartalom.


További információért, keress minket az office@franklincovey.hu e-mail címen!

Több ilyet olvasnál? Ajánlanád? Szeretnél értesülni a legfrissebb cikkeinkről? Keresd az Építőkockákat az alábbi linken!