Fókuszáljunk
30 perc hetente – 10 perc naponta
A kutatások szerint a tervezés – egészen pontosan az amelletti elköteleződés, hogy egy feladatot egy bizonyos időpontban fogunk elvégezni – több mint kétszeresére növeli annak az esélyét, hogy elérjünk egy kitűzött célt. Lehet, hogy tisztában vagyunk azzal, milyen céljaink vannak – de ez még nem garantálja, hogy el is érjük őket.
Akadályozzuk meg, hogy a sürgősnek tűnő mindennapi teendők felemésszék az időnket – és azokra a feladatokra fókuszáljunk, amelyekkel valóban a céljaink felé haladunk!
Hogyan csináljuk?
1. Ütemezzünk be 30 perces heti és 10 perces napi tervezést!
Ha azonnal beütemezzük őket a naptárunkba, azzal könnyebben elköteleződünk a rendszeres tervezés mellett. Válasszunk olyan időpontot, amely jól illeszkedik a munkarendünkhöz! A 30 perces tervezést például beilleszthetjük péntek délutánra (van, aki szereti úgy zárni a munkahetet, hogy felkészül a következőre), de hétfő reggelre is (van, aki tisztábban lát, miután elszakadt egy kicsit a munkától). Ugyanígy beütemezhetjük a napi tervezést a nap végére vagy a következő nap elejére.
2. A heti tervezés során írjuk le azt a 3-5 legfontosabb heti teendőnket, amellyel növelhetjük az eredményességünket!
Bizonyos feladatok maguktól értetődőek, például egy nagy projekt, amelynek csütörtökön van a határideje. Mások azonban kevésbé szembeötlők. Szánjuk rá 30 percet, hogy reflektáljunk arra, mi is az igazán fontos – ne csak a sürgős tennivalókra reagáljunk! Dönthetünk például úgy, hogy az egyik legfontosabb feladatunk az, hogy építsük a kapcsolatunkat a főnökünkkel. A lista összeállításánál kérdezzük meg magunktól a következőket:
- Mit szükséges tennem azért, hogy előrelépjek a legfontosabb céljaim felé?
- Mit csinálhatok jobban azért, hogy sikerre vezethessem a csapatomat és a vezetőmet?
- Milyen magánéleti tevékenységeknek (pl. testmozgás, időtöltés a családdal) szükséges szerepelniük a listán?
3. Határozzuk meg, melyik feladatra mennyi idő szükséges, és ütemezzük be ezeket a blokkokat a hétre!
Nem minden fontos feladat igényel sok időt (a főnökünkkel pl. mélyebb kapcsolatot alakíthatunk ki egy rövid heti meeting során is). Azok a feladatok azonban, amelyek mély gondolkodást igényelnek, többnyire tovább szoktak tartani, mint amire számítunk, így érdemes realisztikusan megbecsülnünk az időt. Miután beütemeztük a feladatainkat, egyéb teendőket is beilleszthetünk a naptárunkba – álljunk azonban ellent a kísértésnek, hogy minden percet kitöltsünk! Mindig szükségünk lesz némi plusz időre azért, hogy szünetet tarthassunk, vagy elintézhessük a váratlanul felmerült teendőket.
4. A napi tervezés során mérjük fel a haladásunkat, és igazítsuk hozzá a naptárunkat!
A munkanapok még gondos tervezés mellett sem mindig alakulnak úgy, ahogy gondoltuk. Ez jó alkalom arra, hogy gyakoroljuk magunkon a számonkérhetőséget. A 10 perces napi tervezés során:
- jelöljünk ki időt azokra a feladatokra, amelyeket még nem fejeztünk be.
- ellenőrizzük a jövőbeni feladatainkat: Még mindig ezek a legfontosabb teendők, amelyeken dolgoznunk kell? Beütemeztünk elég időt arra, hogy jelentős haladást tehessünk bennük?
- ütemezzük be a mindenképpen elvégzendő feladatokat, amelyek időközben felmerültek.
Első lépés a kiválóság felé
A viselkedésváltozás belülről indul, a magja az, akik vagyunk, és ahogyan látjuk a világot. Ebből fakad az, ahogyan végezzük a munkánkat, és ahogyan másokat vezetünk. A vezetők és a csapatok olyan fejlesztési folyamatokban vesznek részt, amelyek újra és újra kivételes eredményekhez segítik őket.
Érdekel hogyan?
A vezetői kiválóság fejlesztésén, az eredményes csapatok építésén és egy magas bizalmi szintű kultúra létrehozásán együtt dolgozunk az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt., új nevén Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.-vel.
Online programunkon 2023. szeptember 29.-én (9.00-10.30) bemutatják náluk hogyan zajlik egy ilyen összetett blended folyamat.
Csatlakozz!
Olyan vezetőknek, HR és LnD szakembereknek, akiket inspirál egy valódi fejlesztési folyamatba betekintést kapni olyanoktól, akik már ráléptek a tartós eredményesség felé vezető útra.
Ismerj meg egy olyan szervezetfejlesztési folyamatot, amelynek célja a valódi, tartós, kollektív viselkedésváltozás a kiemelkedő eredmények elérése érdekében!
Hogyan dolgozunk?
A partnerünk szemén keresztül ismerheted meg a FranklinCovey folyamatokat, tartalmakat. Betekintést nyerhetsz abba, hogy az üzleti vezetőik és LnD szakembereik miként tekintenek a fejlesztési folyamatra, valamint mesélnek az All Access Pass nyújtotta blended lehetőségek szervezetükre gyakorolt hatásáról.
A FranklinCovey 200 millió dollárt fektett a kutatás-fejlesztésbe, hogy segítsünk tartós viselkedésváltozást elérni a szervezetek hosszú távú sikeressége érdekében.
2023. szeptember 29. (9.00-10.30)rnrnVezetőknek, HR és LnD szakembereknek kifejezetten ajánlott téma.rnrnKérjük, ha tanácsadóként dolgozol, erre az alkalomra ne jelentkezz! A program ingyenes, azonban regisztrációhoz kötött.rnrnHa felmerült benned bármilyen kérdés, amire nem kaptál választ az oldalon, akkor írj nekünk az office@franklincovey.hu címre, örömmel segítünk!