A Western Digital a világ egyik legnagyobb IT hardvergyártó cége, 38.000 munkavállalóval gyártották a világszerte keresett merevlemezeiket. Majd jött az árvíz.
A környező cégek nem tettek semmit.
Nemzetközi sikertörténetünk.
Probléma: |
2011 Thaiföldön árvíz pusztított, a lakosok millióját érintette, ahogy a céget is – 2 méter magasan állt a víz az épületükben. Szakértők 1 milliárd dollárra becsülték az újraindulás költségeit, így a vállalat túlélése megkérdőjeleződött. Cél: A szervezet fennmaradása attól vált függővé, hogyan tudnak kilábalni az árvíz okozta helyzetből, és megtartani a piaci pozíciójukat. |
Megoldás: |
Még az árvíz előtt a vállalati belső trénerekkel 2551 embert képeztek ki a 7 szokás gyakorlására, ezzel megteremtve az egységes, közös nyelvet. A 7 szokásra épülő vállalati kultúra jelentette a szervezetet átjáró céltudatosság és lojalitás alapját, és amelyre támaszkodva egymást segítve láttak neki az előttük álló munkának. |
Eredmény: |
A jóslatok ellenére már 46 nappal az árvíz után újrakezdték a munkát, az előzetesen becsült egymilliárd dollár helyett 200 millió dollárt költöttek a helyreállításra. Végül mind a 38.000 munkavállaló megtarthatta a munkahelyét. Emellett: – A cég piacvezető szerephez jutott. – Eladásuk és bevételük rekordot döntött. – A bruttó nyereség 20%-ról 30%-ra emelkedett. – Felvásárolták egyik fő versenytársukat. – A vállalat a katasztrófa ideje alatt is nyereséges maradt. |