Építsük beszámolóinkat a munkánk hatásaira!

Miért csináljuk?

Nem jó, ha egy beszámoló pusztán a csapat elvégzett teendőinek listája – hacsak nem untatni szeretnénk a hallgatóságot. Az igazság az, hogy a kollégáinkat és a vezetőket jobban érdekli, hogy milyen célok elérésén dolgozunk, és milyen előrelépést tettünk, mint az, hogy ki mikor mit csinált. Ha a munkánk hatásait emeljük ki, azzal megmutatjuk, hogy értjük, hogyan járul hozzá csapatunk a vállalat átfogó céljaihoz.

Hogyan csináljuk?

1. Minden elvégzett feladat után tegyük fel a kérdést: Milyen hatást értünk el ezzel?

A hatás lehet mérhető üzleti eredmény (pl. elértünk egy eladási célt, vagy X%-kal növeltük egy folyamat hatékonyságát), de kevésbé kézzelfogható is (pl. javítottunk a csapat munkamorálján, vagy segítettünk egy beosztottnak megtanulni egy új készséget).

2. Fókuszáljunk a kollégák és a vezetők szempontjából legrelevánsabb hatásokra!

Sikerült előrelépést tenni egy olyan projekt vagy cél kapcsán, amelyről az érintett személy rendszeresen érdeklődik? Ha igen, mindenképpen térjünk ki arra, mit értünk el, és ez milyen jelentőséggel bír. Ha túl sok olyan hatás van, amelyről be kellene számolnunk, igyekezzünk aszerint szelektálni, hogy mely eredmények a legfontosabbak az érdekeltek számára.

3. Ismertessük a csapatunk munkájának a hatásait – és támasszuk alá néhány konkrét elvégzett feladattal!

Néhány gondosan kiválasztott, lényeges részlet megemlítése segíthet kontextusba helyezni az elért eredményeket.

Például:

Gyenge: „30 ügyfélinterjút készítettünk.”

Jobb: „Széles körben folytatott ügyfélinterjúink során X felismerésre jutottunk, aminek eredményeképp Y új megközelítést fogjuk kipróbálni.”

Gyenge: „Új táblákat terveztünk, és átrendeztük a kirakatokat az üzlet bejáratánál.”

Jobb: „Miután átalakítottuk az üzlet bejáratánál lévő tábláinkat és kirakatainkat, 15%-kal nagyobb forgalmat regisztráltunk.”

Gyenge: „Hétfőn nagyszerű ügyféltalálkozónk volt az Acme vállalattal.”

Jobb: „Rita remekül vezette le az ügyféltalálkozót az Acme vállalattal. Az elmúlt fél évben számos hasznos készségre tett szert az ügyfélkommunikáció területén – és még a vásárlás iránti érdeklődésüket is felkeltette.”


© 2022 FranklinCovey. Minden jog fenntartva.

További információért a témában, keress minket akár az office@franklincovey.hu címen!

Hasonló cikkek olvashatóak a Jhana portálon.


2021. november 19-én ingyenes online programunkon beszélgettünk arról hogyan válthatjuk az előítéleteket az előnyünkre.

A BESZÉLGETÉS LINKJE ELÉRHETŐ:

www.franklincovey.hu/kulonbozosegek2021