xQ felmérés

Az xQ – egy 27 kérdésből álló, internetalapú felmérés – megvizsgálja szervezete célmegvalósítási képességét azzal, hogy megméri, milyen pontosan fókuszálnak az alkalmazottak a szervezet csúcsprioritásaira és hogyan valósítják meg azokat. Az xQ szolgáltatás olyan eszköz, amely segít a menedzsereknek javítani a megvalósítás és a teljesítmény folytonosságát azáltal, hogy megmér és kiemel olyan tényezőket, amelyek összefüggésbe hozhatók a következő hat megvalósítási alapelvvel:

  • világos célkitűzések
  • elkötelezettség a célok iránt
  • a célok feladatokká alakítása
  • a teljesítmény lehetővé tétele az akadályok elhárítása révén
  • szinergia, bizalom, együttműködés, kommunikáció és folyamatok
  • számonkérhetőség a menedzsment és egymás felé az eredmények elérése érdekében

Az xQ alkalmazásai:

1. A szervezet ill. a csapat egészségének  felmérése

Az xQ eszközzel a menedzsment tevékenységét mérjük. Minden kérdést egy sor sztenderd tevékenység határoz meg, amelyek ha alacsony szinten vannak jelen, megerősíthetők, hogy a megvalósítás szintjét javítsuk, és ezáltal pozitív hatással legyünk az eredményekre.

2. Kiindulási pont meghatározása vezetőváltás esetén

Az xQ eleget tud tenni egy új vezető azon igényének, hogy pártatlan, elfogulatlan képet nyerjen a szervezet meglévő képességeiről, beleértve az erősségeket és a fejlesztendő területeket.

3. A megvalósítási zavart okozó rések betömése

A rosszul végrehajtott stratégia következménye az, hogy elhibázzuk a célt. A folyamat adja meg az eszközt ahhoz, hogy felfedjük ezeknek a zavaroknak az okait és javító intézkedéseket foganatosítsunk.

4. Egy új megközelítés bevezetésének előkészítése

Az xQ képes előre jelezni a jövőbeni sikert. Minimalizálja a kritikus fontosságú cél kitűzésében vagy az új stratégiai irány mentén való elindulásban rejlő kockázatot azáltal, hogy előzőleg felméri a dolgozók megvalósítási kapacitását.