A megvalósítás 4 alapszabálya

A stratégiai célok megvalósítása lehet a legnagyobb kihívás minden szervezet számára

A megvalósítás fontosabb, mint hogy nagyszerű legyen a stratégiánk. Rengeteg jó vezető alulteljesít a legfontosabb céljait illetően, mert nem áll a rendelkezésére intézményesített megvalósítási folyamat, amely biztosítja az eredményeket. Ezek után képzelje el annak a szervezetnek az erejét, ahol mindenki ismeri a célt és tudja, hogy hogyan kell ezt a célt kitűnő színvonalon  teljesíteni!

Négy alapszabály lényeges ahhoz, hogy a szokásos megvalósítási akadályokat elhárítsuk és a megvalósítás kultúráját létrehozzuk.

1. Koncentráljon a létfontosságúra! A csapat minden tagja kristálytisztán látja a sikert meghatározó kevés csúcsprioritást és elkötelezett irántuk. A “ létfontosságú cél” (LÉC) az, amit el kell érni, különben minden más eredmény értelmét veszti.

2. Dolgozzon a sikerokozókon! A legnagyobb hatást kiváltó 80/20-as tevékenységből kevés van, ezeket mindenki ismeri és elkötelezett irántuk; aztán a sikerokozó mérőszámok használatával pedig könnyedén nyomon követi ezeket a tevékenységeket.

3. Legyen ösztönző az eredményjelzője! Mindenki ismeri a siker kritikus fontosságú mérőszámait és minden pillanatban tudja, hogy nyerésre áll-e vagy sem. Az ösztönző eredményjelző arra motivál mindenkit, hogy nyerjen.

4. Teremtse meg a számonkérés ütemét! Mindenki gyakran és rendszeresen beszámol a célok irányában tett előrehaladásról. Minden csapat részt vesz egy egyszerű, heti “LÉC-ülésen”, hogy nyomon kövessék a sikereket, kielemezzék a kudarcokat és “pályát módosítsanak”, amennyiben ez szükséges.

Ez a 4 alapszabály adja ki együttesen a  teljesítménymenedzsment rendszer egészét.

A folyamatról bővebben, angol nyelven itt tájékozódhat: http://www.the4disciplinesofexecution.com

 

Bővebben a 4DX vezetői felkészítésről: Vezetői felkészítés.pdf

Program hatékonyságáról: Kiemelkedő eredmények a 4DX-nek köszönhetően

 

Korábbi üzleti reggelijeink a témában
(Hotel Aurora | Knorr-Bremse | K.V. Építőipari Kft. | Kész Holding Zrt | Magyar Telekom Nyrt. | PepsiCo.)

 

Referencia videó az Opryland szálloda:

 

A megvalósítás 4 alapszabálya áttekintés: