A kiválóság útja

Vannak, akiknek a „jó” megfelel. De a legtöbben ennél többet akarunk. Van bennünk valami, ami arra késztet, hogy a jónál jobbak legyünk. A kiválóságra törekszünk! A FranklinCovey-nál küldetésünk és szenvedélyünk, hogy az emberi és a szervezeti kiválóságot lehetővé tegyük mindenhol.

Abban a megtiszteltetésben volt részünk, hogy több ezer kiválóságra törekvő szervezettel működhettünk együtt. Munkánk során több, mint 500 szervezet tevékenységét ismertük meg behatóan, kérdőívek segítségével több, mint 225000 válaszoló adatait vizsgáltuk és összegeztük, és több, mint 2000 munkacsoporttal dolgoztunk együtt, elemezve működésüket. Ennek eredményeképpen sokat megtudtunk a szervezeti kiválóság témájáról, valamint arról, hogy az eléréséhez mi fontos és mi nem. Például:

  • A kiválóan teljesítők „lapjárása” lényegében nem különbözött a jól teljesítőkétől. A kiválóan teljesítők egyszerűen jobban kihasználták a nekik osztott lapokban rejlő lehetőségeket.
  • Minden szervezetben vannak kiválóan teljesítő egységek, és nem jellemző, hogy a kiválóan teljesítők több szakértelemmel rendelkeztek volna, mint a jól teljesítők. A kiválóan teljesítők egyszerűen jobbak voltak a megvalósítás terén; jobbak voltak, ami a következetességet illeti, valamint abban, hogy motiválni tudták a dolgozói réteg középső 60%-át, hogy eredményeikkel erősen megközelítsék a legjobban teljesítők szintjét.

A közepes teljesítmény elmozdítása. Minden szervezetnek vannak kiemelkedően, közepesen és gyengén teljesítő dolgozói. Ha a tömeget (a középső 60%-ot) a kiemelkedő szint felé sikerül terelni, a vállalatok kiváló eredményeket érhetnek el.

A kiválóság jutalmai

Miért törekedne egy szervezet kiválóságra? Miért ne elégedne meg azzal, hogy egyszerűen csak jó? Miért éri meg elindulni a kiválóság útján?

Az a helyzet, hogy azokat, akik a sikernek ezt a ritka szintjét elérik, óriási jutalmak várják. A kiváló szervezetek:

  • 50%-kal jövedelmezőbbek, mint a többiek.
  • kétszer olyan gyorsan növekednek, mint a többiek.
  • emellett elnyerik az összes érintett (tulajdonos, dolgozó és üzleti partner) lojalitását, amivel könnyebbé válik a kiemelkedően eredményes működés fenntartása a jövőben.

Ezeken a jutalmakon túl van még valami, ami sokkal mélyebb értelmű és jelentősebb: ez a jutalom csak azoknak jár, akik valóban megfizetik a kiválóság árát.