HOA Schmidt Miklóssal készített interjúja

A HOA hírlevelében Schmidt Miklóssal az ESAB Kft. ügyvezetőjével készített riportot, aki tavaly megnyerte az év menedzsere díjat és az általunk felajánlott különdíjat, egy nyílt szokás* tréningen való részvételt.

 

Erről is nyilatkozik, illetve, hogy ennek hatására úgy döntött az egész management csapat részt fog venni egy 7 szokás képzésen.

/*A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása/

_

_

_

Schmidt Miklós 2017 Év menedzsere

 

2018-07-03

HOA INTERJÚ

1. Mi történt veled a HOA gála óta? Változások szakmai pályafutásban?
Igen, nem sokkal a HOA Gála után céget váltottam és most a Colfax/ ESAB szolgáltató központjait vezetem világszerte. Jelenleg két központ tartozik így hozzám, az egyik itt Budapesten, ami jó hírnek örvend az ágazaton belül és egy másik Indiában. Ez egy nagyszerű kihívás és egy nagyszerű cég.

 

2. Mit gondolsz, mi alapján díjazott téged a szakma, mint az év menedzserét?
Először is nagyon nagy megtiszteltetés számomra a nevezés és hogy én nyertem a díjat.  A most már 20 év szakmai tapasztalatom alatt, amiből 10 évet ebben az ágazatban töltöttem, kiemelt figyelmet szenteltem az emberek fejlődésére, a vállalati légkör javítására és a vállalat társadalmi felelősségvállalására. Ennek keretén belül folyamatosan törekedtem arra, hogy a poziciómat belső utánpótlással lehessen megoldani, több szervezetnél indítottam be vagy fogtam össze a közösségi kezdeményezéseket és foglaltam keretbe úgy, hogy a legnagyobb hatást lehessen elérni. A jótékonysági munka szintén fontos számomra és próbálom belefoglalni a cégek életébe és jómagam is aktívan részt veszek jótékonysági munkában mint magánszemély, mert egy német alapítvány magyarországi képviselőjeként különféle projekteket támogatunk.

 

3. Hogy tetszett a Gömböc, mint díj és a felajánlás, amit a szponzorcég(ek)től kaptál. Ezen utóbbi hasznos volt-e a számodra, tudsz-e valamit a gyakorlatban hasznosítani belőle felsővezetői karrieredben?

A Gömböc nagyon tetszett, nagyon ötletes díj volt és szerintem nagyon is találó. A szponzorcégeknek pedig külön köszönet, mert egy három napos tréningen vehettem részt, amiből nagyon sokat tudtam hasznosítani. A FraknlinCovey által szervezett 7 Szokás tréninget választottam és kaptam olyan nagyon hasznos tanácsokat és praktikákat, amelyeket a mindennapjaimba bele tudok építeni és ezzel nemcsak én tudok jobb lenni, de a beosztottaim is rajtuk keresztül az egész szervezet is. Most éppen azon dolgozunk, hogy az egész management csapat megkapja a tréninget az idei év folyamán.

 

4. Korábban egy nem HOA-tag céget vezettél, a jelenlegi helyzetben mi az, amit a legfontosabbnak tartasz, mint felsővezető a HOA-tagsággal kapcsolatosan, illetve a HOA-tevékenysegei küzöl melyiket tartod a leghasznosabbnak mint vezető és mint cégképviselő?

Azt lehet mondani, hogy lassan 10 éve, hogy a HOA-val kapcsolatba kerültem és az előző cég kivételével mindegyik más cég tag volt és így örülök, hogy megint visszakerültem a HOA körébe. Nagyon hasznosnak tartom a HOA által szervezett rendezvényeket és azoknak a témáit is. A 3 munkacsapat közül nagyon nehéz választani, mert mindegyik a mai idők legfontosabb kérdéseit járják körül. De ha csak egyet választhatok, akkor szerintem az Oktatással kapcsolatos munkacsapat, mert Magyarországnak ezen a téren kell szerintem nagyon gyorsan nagyon nagyot változtatni, hogy versenyképesek maradjunk.

 

 

Linkek:

HOA: http://hoa.hu/

Schmidt Miklós: https://www.linkedin.com/in/miki-schmidt-280b209/

ESAB Kft.-ról: https://www.esab.hu/hu/hu/about/index.cfm

FranklinCovey további fejlesztéseiről, lehetőségekről és képzésekről: http://franklincovey.hu/egyuttmukodes/

 

 

Itt olvasható a HOA hírlevele:

HOA Newsletter 2018 July

This month, we introduce Miklós SCHMIDT (Director, ESAB/Colfax GBS), who won the HOA Excelence Award 2017, in the Category of Manager of the Year (Men).
 

What has happened to you since the HOA Gala? Any changes in your career? 
Yes, not long after the HOA Gala I switched and now I work for ESAB/Colfax and I manage the Global Business Services Centers of the company at worldwide level. Currently, two centers are under my management, one of them in Budapest, which has a good reputation within the sector, and the other one in India. This is an exciting challenge and an awesome company to work for.Why, do you think, you were awarded by the sector as Manager of the Year?
Firstly, it is an honor for me winning this award. During my 20-year professional experience, of which I have spent 10 years in this sector, I have always paid close attention to the development of my people, to the improvement of the company culture and atmosphere and to the CSR activities of my company. Within this framework of activities, I have always tried to make possible the succession of my position within the company by internal career promotions; I also started or coordinated community initiatives within a framework that resulted in reaching the biggest impact possible.
Charity is also very important for me and I am always trying to include it in the life of the company I work for and I also take a huge part  as a private person of the tasks connected to it, as I also work as the representative of a German foundation that supports different projects.How did you like the Gömböc as an award an the extra prize offered by the sponsor? Was this latter useful for you? Could you apply anything in practice in your career as a CEO? 
I really like the Gömböc, it is a very creative award and, in my opinion, relevant. On the other hand, I would like to thank the sponsor company the  prize offered, as I could take part at a 3-day training that was very useful for me. I chose the 7 Habits of Highly Effective People training by the sponsor FranklinCovey and I got many useful advices and techniques that I can utilize everyday and thus it is not only myself who can improve, but also my employees and the entire organization. Currently, we are making efforts so that the entire management team can take part at the training offered by FranklinCovey.Previously, you managed a non-HOA member company. Currently, as a top manager, what do you consider as the most important detail regarding the HOA membership and which HOA activity do you consider, as a manager and company representative, as the most useful one?
I can say that it has been 10 years since I have established contact with HOA and, except for my last employer, all companies I worked for were or are HOA members, so I am happy to be back in the HOA community. I consider very important the events organized by HOA and also the themes and topics of them. It is very difficult for me to choose from the three workgroups as all of them explore the most important questions and issues of our times in our sector. But, if I can only choose one, I would say that the HOA Education Workgroup is closest to me, as Hungary has to make the greatest  and quickest changes and impact in this area in order to remain competitive.For more information, please click